monnexs Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Det är så här att jag gjort en nattscen inomhus, dvs jag har gjort scenen i studio men skulle vilja ha lite stjärnor i bilden så det ser extra realistiskt ut. I dagsläget är det som ska föreställa himlen enbart helt svart. Går det på något hyffsat enkelt sätt få till det så några stjärnor syns på himlen? Jag redigerar filmen i Avid och har tillgång till after effects och photoshop. 0 Quote
holgersson123 Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Använd en green screen och lägg upp någon snygg bild på en stjärnklar himmel!=) 0 Quote
StoyTv65 Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Hej. I After Effects: 1. Skapa en vit solid 2. I ”Effects & Presets” sök efter ”CC starburst” importera. 3. Du kan lägga till ”Fast blur” för att få lite mer verklighetskänsla. Du får naturligtvis laborera med inställningarna för att finjustera efter dina behov. Lycka till! 0 Quote
monnexs Posted January 17, 2011 Author Posted January 17, 2011 Tack så mycket, ska testa detta!! 0 Quote
Jonas1 Posted February 1, 2011 Posted February 1, 2011 Om jag var du så skulle jag ta en bild på en stjärnhimmel, lägga den som ett lager över och klippa ut de delarna du vill ha kvar. Man kan alltid lägga på en Glow effekt och animera sedan så stjärnorna blinkar lite. Om du inte rör kameran så mycket i scenen så skulle detta vara mycket lättare/billigare än att hålla på med greenscreen. 0 Quote
Recommended Posts