Gå till innehåll

Filmgymnasieskolor i Göteborg


Jonathan

Recommended Posts

Vet inte om det man lär sig i detta tidiga stadium hjälper en något men hur som helst så undrar jag om någon av er har något gymnasium (om man siktar på att bli manusskriptör ev. regissör) att rekommendera? Hört en del om munkebäck, men men.

 

//Jonathan

Länk till kommentar
Share on other sites

Intressant fråga.

Jag bor ochså i Gbg, i härlanda.

Nära munkebäck, jag kan typ gå dit på fem minuter.

Så just nu funderar jag på att gå där, verkar ju inte direkt vara en kanonskola men filmläraren verkar riktigt schysst.

 

Har du varit där och kollat på studiebesök?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ungfilm]Intressant fråga.

Jag bor ochså i Gbg, i härlanda.

Nära munkebäck, jag kan typ gå dit på fem minuter.

Så just nu funderar jag på att gå där, verkar ju inte direkt vara en kanonskola men filmläraren verkar riktigt schysst.

 

Har du varit där och kollat på studiebesök?[/citat]

 

Nej, det har jag faktiskt inte men jag har kollat upp det en del och det verkar bra.

 

För mig tar det tyvärr en kvart men det är ju inte så farligt om det är en bra skola.

 

Kul med någon i samma ålder som är intresserad av film (hehe iof är nog varenda person på detta forum intresserad...)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ungfilm]Ja visst är det. :) Har du filmat länge eller är det något nytt för dig?

 

Ska du dit den 17e?

 

Var i gbg bor du?[/citat]

 

Det här med att skapa film är något väldigt nytt för mig men jag har nu fått ett stort intresse av det. Men jag har dock alltid haft ett intresse av att skriva skumma noveller.

 

Den 17e? Kan man dra dit på studiobesök då, eller?

 

Bor på chalmersgatan, väldigt nära avenyn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...