Gå till innehåll

Dokumentärfilmskola utomlands?


LuffifilmsCrew

Recommended Posts

Hej, jag undrar om någon har tips på bra filmskolor med inriktning mot dokumentärfilm?

Skulle gärna vilja läsa detta mer och det är nog läge att ansöka snart om man ska börja till hösten. Tacksam för all möjlig hjälp, tips på skolor, tips på hur man ska få budgeten att gå ihop osv.

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

 

Tack för tipset, efter en liten titt på hemsidan verkade den ju bra. Vet eller har du hört något om den mer än det som står på hemsidan?

Den var ju inte helt gratis att gå men jag antar att det är något i den stilen man får punga ut för en utbildning inom film utomlands.

Har ingen koll på stipendier med mera som kanske går att söka men får kolla upp det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Luffifilm, var tusan har jag hört det förut? undra om jag inte sett nån av dina videor på tuben..

 

Hursom så har jag ältat en jädra massa filmskolor det senaste året och jag undrar om inte Edith Cowan i Australien har en slags dokumentärutbildning tro,

priset på den skolan ligger väl runt 50-70 000 per termin lite beroende på program, de sträcker sig över 3 år för att få en "bachelor" eller motsvarande, enda sättet är väl csn + stipendie/egna pengar, för att ha råd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...