Kissemiss Postad 26 december 2010 Postad 26 december 2010 Hej där! Letar efter en kamera för runt 6000-7000. HD som kan klara av bra ljusförhållanden (har ingen egen ljusutrustning) Tänker använda den för spontana korfilmer mest (för mer super seriösa projekt lånar jag nog hellre från den lokala resurscentret) Kör helst med hårddisk men möjlighet till SD minneskort. Gärna möjlighet till slow-motion (why not liksom) Helst ganska liten och inte för klumpig. Som sagt, ska användas från allt till kortfilmer, semestrar (om man har råd med sådana efter detta), dokumentärt och att zooma in månen.. Har kollat på Sony HDR-CX305 Canon Legria HF S20 (som dock ligger lite utanför mitt pris just nu) Panasonic HDC-SD60 Sen har man ju också kollat på EOS 550D systemkameran. Men har av någon anledning ingen pepp med att filma med systemkamera (bla för att jag redan har en systemkamera som jag inte använt mycket alls på senaste tiden, men den filmar ju inte) Vad tipsar ni om? 0 Citera
StenR Postad 26 december 2010 Postad 26 december 2010 sonys kameror är ofta ljusstarka och bra om man gillar sony, kolla chipstorleken bara. canon s200 är bra om du gillar s20 fast du måste ha minneskort.tm700 är jättebra och har riktig 50p slowmotion, den har bara minneskort och hamnar utanför din budget men eftersom den har 32gb internt minne (flashminne är bättre än hårddisk) så sparar du in en del pengar på att du inte behöver köpa minneskort. med en 550d så måste du köpa till både objektiv och minneskort. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.