Gå till innehåll

Bränna DVD från Vegas Studio 10 ?


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Laddade ner testversionen av Sony Vegas Movie Studio 10. Alla har förvarnat mig om hur svårt och krångligt programmet skall vara att lära sig, men till allas förvåning (inklusive min egen..!!) tycker jag att det har funkat riktigt bra. Jag kan erkänna att jag garanterat är den allra dummaste på detta forumet när det kommer till tekniska kunskaper..! Men, som sagt, med lite hjälp av tutorials från youtube, så har det fungerat helt ok! Och jag gillar verkligen programmet. Det känns helt extremt proffsigt och det gör ju precis vad man säger åt det att göra!

 

Dock har jag stött på mitt första problem.. Skulle bränna ut en dvd genom: tools/burn disc/dvd.

 

Den bränner bara det första klippet på tidslinjen och inte hela min "testfilm". Någon som vet varför? Vad gör jag för fel?

 

Tacksam för svar

 

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Pehrbau! Det är nog något sådant som spökar. Det är ju bara en testversion, så man får inte dvd architect. Tänkte bara testa att bränna direkt från tidslinjen.

Undrar bara hur man skall markera det? Får väl prova mig fram helt enkelt! Tänkte att det kanske var någon som hade den direkta lösningen!

 

Tack så mycket för era svar

Länk till kommentar
Share on other sites

Står det inte på hemsidan för Vegas vilke begränsningar som gäller för testversionen?

I Edius sätter man in och utpunkter direkt på tidslinan. På så sätt kan man välja precis vilken bit som helst att lägga för ett prov på dvd eller i vilket annat format som helst som finns listat i exportmodulens urval.

Länk till kommentar
Share on other sites

I Vegas Pro så sätter man "loop region" på tidslinjen för att markera det man vill exportera.

 

När man väljer "Render as" för att exportera något så kan man bocka för "Render loop region only", detta styr om man bara vill ha ut del av tidlinjen.

 

Ungefär samma funktion _borde_ finnas i den version du har, och manualen borde förklara detta djupare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...