rikmayall Posted December 19, 2010 Posted December 19, 2010 Hej. Jag har precis köpt en Sony HDR videokamera och ska börja filma i HD. De färdiga film-filerna blir i .mts format och det jag undrar över är om någon vet ett bra och enkelt redigeringsprogram som man även kan använda för att bränna ut det färdiga materialet på vanliga DVD skivor? Jag tänkte streama mitt färdiga resultat via min PS3 på hemmafronten men ändå kunna ha mina filmer på dvd för att lätt ta med till släkt och vänner. Ofantligt tacksam för tips, ideér och synpunkter. Mvh Morgan 0 Quote
Hummel Posted December 19, 2010 Posted December 19, 2010 DVD klarar inte av HD om det nu inte är så att du lägger över "datafiler" för läsning av dator och inte av en DVD-spelare. 0 Quote
rikmayall Posted December 19, 2010 Author Posted December 19, 2010 Jag vill konvertera om HD filerna för att kunna bränna ut dem på dvd är jag redigerat klart dem, men samtidigt spara HD filerna för att strömma dem via ps3:an. 0 Quote
Martin Oller Posted December 20, 2010 Posted December 20, 2010 Går alldeles utmärkt att bränna HD på DVD, fast inga längre sekvenser 0 Quote
Hummel Posted December 20, 2010 Posted December 20, 2010 Går alldeles utmärkt att bränna HD på DVD, fast inga längre sekvenser Du har både rätt och fel... En normal DVD-spelare klarar inte av att spela upp HD. Men det går i vissa fall. 0 Quote
Luzer Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 Frågan var väl vad det finns för redigeringsprogram som kan exportera ut i Dvd-video format och samtidigt kan läsa mts filerna från kameran, inte om man kan bränna HD på dvd skivor? 0 Quote
plf66 Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 Titta på Sonys Vegas-familj av program. De kräver lite av datorn, fungerar med Sony-filer och borde uppfylla dina behov. 0 Quote
Recommended Posts