Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är väldigt mycket nybörjare vad gäller filmmanus och jag har märkt att jag gärna gör mina karaktärer väldigt knäppa och överdrivna (inte så att dom flabbar runt men att dom allmänt reagerar konstigt). Jag vill gärna att historierna är riktigt knäppa också, och att hela filmen skapar konstiga känslor.

 

Och nu har jag börjat fundera.. funkar sånt i kortfilm? eller bör jag göra saker mer subtila och verklighetstrogna?

Postad
Jag är väldigt mycket nybörjare vad gäller filmmanus och jag har märkt att jag gärna gör mina karaktärer väldigt knäppa och överdrivna (inte så att dom flabbar runt men att dom allmänt reagerar konstigt). Jag vill gärna att historierna är riktigt knäppa också, och att hela filmen skapar konstiga känslor.

 

Och nu har jag börjat fundera.. funkar sånt i kortfilm? eller bör jag göra saker mer subtila och verklighetstrogna?

 

Jag skulle säga att det är tvärtom, i en långfilm har man chans att visa subtilitet för den kräver mer tid för att gestalta, man måste helt enkelt visa fler sidor av saken, i en kortfilm måste man snabbt

engagera publiken, och då är överdrift ett effektivt grepp.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...