Gå till innehåll

Manuella ljud-transitions i AE CS4 försvinner vid export/rendering.


Peus

Recommended Posts

Hej, jag har just stött på ett, dessvärre, enormt problem med ett After Effects projekt.

 

Det är ett längre projekt på ca 25min som är uppdelat i flera delar med en enorm mängd klipp allt som allt.

När det gäller det grafiska och videon är det inga som helst problem. Det är ljudet som strular till det.

 

De flesta klippen är helt klara med mastrat ljud, dock har vi lagt själva finjusteringen med övergångar och sådant i After Effects, vilket nu visat sig vara rejält klantigt.

 

Vid rendering till videofiler, wav etc via Render Queue så försvinner alla justeringar gjorda med key-frames som det synes oss, det blir glapp i ljudet där det är övergångar. I stället för en mjuk transition blir det klipp till tystnad och tillbaka till ljud.

 

Samma sak sker vid export till aiff från export menyn.

 

Dock låter det helt rätt vid uppspelning när man trycker ” , ”.

 

Vi har t.o.m. kopplat en extern ljudinspelare till datorn och spelat in ljudet som sänds från AE vid uppspelning och jepp, tar man in den externt inspelade filen i t.ex. Audition så syns där den mjuka övergången. På samma sätt som tystnaden syns som uteblivna ljudkurvor i de renderade filerna.

 

Hjälp mig med detta. Hur gör jag?

Har någon av er upplevt samma problem med ljud-export?

 

 

Använder en äldre PC maskin med 32-bits Windows XP och AE CS4.

Materialet jag jobbar med är en blandning av QuickTime filer med PNG komprimering och okomprimerat ljud samt med PNG sekvenser (då förståss utan ljud).

Övergångarna är gjorda via Amplify key-frames med olika interpolation.

Projektet/en är NTSC 1280 29.97 fps progressivt (ämnat för webb)

Originalfilerna (QuickTIme png) med master ljudet är i 1080i NTSC

 

Tusen tack för all tänkbar hjälp.

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...