Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena

Nu har jag skaffat mig en Canon HF S21, en väldigt fin kamera med en riktigt bra kvalité av filmning. Nu till problemet: När jag ska konvertera MTS- filerna som denna kamera skapar, konverteringsprogrammet MPEG Streamclip öppnar de inte. Den säger att formatet är okänt. Har nästan aldrig varit med om att MPEG Streamclip inte öppnat ett format.

Vad är det som händer?

Är det möjligt att jag har gjort något fel

Tillvägagångssättet

1. Jag öppnar mappen där filerna är placerade och drar en fil till skrivbordet och sedan till Streamclip

2. Öppnar Streamclip och försöker öppna filen via programmet

Bägge metoderna verkar inte fungera. Jag får liknande felmeddelande.

Har även försökt att ändra filändelsen från mts - mpeg och mpg, har inte fungerat.

Jag vill konvertera filerna till Apple ProRes för att redigera de på FCP.

Någon som har någon aning om hur jag ska göra?

Neo

• 4 veckor senare...
Postad

Tack Ronny. Jag läste igenom hela tråden. Bra info. Jag kunde dock inte se om någon löste problemet som hade en Power Mac. Jag har läst rätt mycket om problemet, och i många fall har jag funnit att problemet kan vara att jag inte har någon Intel-baserad Mac. Men jag vet inte. Jag har försökt genom "Log & Transfer" och genom Compressor, men ingen av dessa läser filerna. Inte heller MPEG-streamclip.

Neo

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...