chadden Postad 8 november 2010 Postad 8 november 2010 Hej! Någon som vet vars jag kan hitta information om hur man kan fixa ett rymdskepp i AFter effetcs? Jag vill ha ett skepp som rör sig över himlen och jag vet inte riktigt hur jag ska göra, så kom gärna med förslag!;) 0 Citera
zillio Postad 11 november 2010 Postad 11 november 2010 Kan förklara och sen får du se ett klipp. 1. Fixa fram ett rymdskepp 2. Klipp ut det i photoshop.. Alltså så du tar bort bakgrunden och bara har kvar skeppet. 3. Spara som PSD-fil (photoshop-fil).. Funkar även i PNG format. 4. Öppna after effects. 5. Lägg till ditt källmaterial (film eller bild) 6. Lägg till rymdskeppet på ditt källmaterial. 7. Vips så är rymdskeppet på plats och nu kan du börja ändra storlek och position. Om du har t.ex ett hus i vägen så kan du alltid maska ut huset (markera huset) så att inte rymdskeppet råkar flyga framför det. Då bygger du ett perspektiv. Hur du maskar kan du se här: Hyffsad förklaring ? ^^ 0 Citera
Gamepost Postad 20 november 2010 Postad 20 november 2010 Annars är det 3D som gäller om du vill ha en rörlig skepp :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.