Gå till innehåll

Hyper Island eller börja jobba?


bonne

Recommended Posts

Tjena

Går ut gymnasiet till sommaren och sitter och funderar över vad jag vill göra sen. Plugga vidare på Hyper Island (Digital Media) eller börja jobba med motion graphics/animering?

 

Som de flesta vet spelar utbildningen ingen roll för att få jobb även om det kanske bidrar till att man lättare får kontakter och på så sätt lättare jobbet. Kan inte riktigt göra en reel nu heller och skicka runt och säga att jag letar över efter sommaren. Tror inte många kan säkert erbjuda jobb så långt fram och framför allt kommer ihåg det.

 

Har hållt på väldigt länge med animering och förhoppningsvis utan att låta som att jag skryter för mycket anser jag mig vara bättre än många (som jag sett) i samma ålder +- ett par år.

Tråd med alla mina filmer finns i min signatur och här är min reel från förra året. Personligen ser jag att jag utvecklats väldigt mycket sen dess så denna reel reflekterar inte riktigt vad jag gör nu.

http://vimeo.com/8380370

 

Någon som har tips/tankar? Något som gått utbildningen kanske eller någon som funderat över samma sak och valt att leta jobb istället

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Skaffa dig en utbildning självklart. Jobba kan du göra senare. Du kan även småjobba under tiden du går i skolan.

Utbildning spelar alltid roll. Du vet inget om ditt liv om 5-10år så sluta spela som att du vet vad gör resten av livet. plötsligt är motiongraphics kanske ointressant och då vill man kunna växla lite smidigt. Det finns mycket en utbildning bidrar med mer än bara stimulera ens intresse för ett ämne. Framförallt Hyper är duktiga på att se det ur ett större perspektiv och kunna ge dig kontakter. Kontakter är allt.

...mina fem ören

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...