Gå till innehåll

rendera till mpeg i vegas 5?


El Turboroberto

Recommended Posts

Jag har inte själv Vegas men antar att du kan rendera till AVI? Jag brukar själv göra AVI och sedan via ett program som heter TMPGEnc göra om till SVCD, VCD, XVID eller vad man vill spara ner filmen i. Det blir ju två moment iofs men jag brukar spara ner originalet som AVI i vilket fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=El Turboroberto]okey!... men jag lyckas aldrig få bra kvalité när jag sparar i avi. Jag kan spara till Quicktime med hyfsad kvalité men för att kunna bränna en dvd tillexempel så måste det ju vara mpeg väl?? hjälp![/citat]

 

Har du provat att rendera din fil till AVI okomprimerat? Den kommer bli brutalt stor men du kommer inte kunna klaga på kvaliten. Om det blir problem med kvaliten när du renderar till AVI okomprimerat så beror det på att du helt enkelt har dålig kvalite på det film material du filmat från början.

 

Ett par saker att tänka på. För att din slut produkt inte ska se skum ut. (Jag är själv ny på det här)

 

1 Se till att du fångar filmen i rätt DV format. (t.ex PAL 16:9)

2 Rendera filmen i rätt TV format. (t.ex PAL 16:9)

3 Se till så du inte råkat ändra någon flagga för interlaced, så den t.ex läser bilden nerifrån när du fångar och läser bilden uppifrån när du renderar. (nummer 3 är en trevare men din AVI film skulle ju se ruggigt dålig ut om det var så.)

Mer kan jag inte komma på just nu. Lycka till.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...