Andreas Sjoeberg Postad 31 oktober 2010 Postad 31 oktober 2010 Men ju mindre skärm desto viktigare är det att du sitter precis i rätt vinkel. Det är ju sällan vi håller mobilen eller spelkonsoll i rak linje med våra ögon, utan oftast är det lite snett när vi tittar ner på skärmen. Det blir ju fortfarande en hyfsad 3d effekt, men inget som fungerar fullt ut (Därför kritiseras de flesta 3d-displayer i digitalkameror, konsoller osv rätt hårt). Man kanske kan få med ett par coola glasögonen till sin mobil för att tracka vart ögonen är någonstans, fast jag skulle inte vilja ha någon sådant... =) Jag skrev detta då jag tänkte mest på den här gamla filmen som de flesta nog sett sett 0 Citera
Oscar Tegni Postad 31 oktober 2010 Postad 31 oktober 2010 Tror 3d kan hjälpa biograferna, men kommer nog aldrig slå stort hos privatpersoner. Biograferna kan behöva all hjälp dom kan få. 0 Citera
Fürni Postad 1 november 2010 Postad 1 november 2010 Det är väl kanske teoretiskt möjligt att använda 3D vettigt, men det har inte hänt än - SCTV:s 30 år (!) gamla parodier slår fortfarande huvudet på spiken: http://www.youtube.com/watch?v=4u4tTFEF_XE Det är så illa så att man omedelbart kan se om ett 2D-klipp kommer ifrån en 3D-film. Hur? Saker sticker ut mot kameran utan någon som helst anledning utom att visa "Oooh titta, vi har treeee-deeeee". Praktexempel: . Jag ser det hela som enbart en gimmick för att kunna ta ännu mer betalt för biobiljetter och sälja om hemmabioutrustning till konsumenter... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.