yasse Posted February 10, 2003 Posted February 10, 2003 Hej. Jag är en kille som gillar skriva filmmanus Och jag har också skrivit några men det har alltid varit på mitt språk. Nu har jag börjat skriva på svenska en lång film som jag tycker kan bli något. Den utspelar sig också här i Sverige. Min fråga är var man får hjälp för att rätta manuset efter bedömning. Tack på förhand! 0 Quote
AKW Posted February 26, 2003 Posted February 26, 2003 Försök komma i kontakt med en dramaturg. Det hade vart det bästa. Annars kanske du kan få hjälp av en Svenska lärare om det är stavning och grammatik som du i första hand tänker på. 0 Quote
Opus Posted February 26, 2003 Posted February 26, 2003 Bor du i Stockholm, kan väl Film Stockholm hjälpa till? Eller? /A. 0 Quote
yasse Posted February 27, 2003 Author Posted February 27, 2003 Det är klart att det kan finnas fel med stavning och grammatiken men det jag tänkte är mer på dramaturg. Men hur kan jag komma kontakt med en dramaturg eller kan man bara skicka manuset till film Stockholm. Jag har ingen aning. Tack! 0 Quote
Recommended Posts