Walter Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 Hejsan, fick i uppdrag att redigera material som var filmat med en digitalkamera. Materialet var filmat i 30 fps och en .avi fil. Totalt fick denna 8minuters fil en storlek på på 2 gigabyte. När jag importerade filen i Adobe Premiere Pro för att redigera var det knappt så att bildmaterialet rörde sig, däremot gick ljudet utan problem. Vad kan ha blivit fel? Kan jag på något sätt konvertera från 30 fps till 25 fps? Moderator får väl flytta frågan till rätt tråd om jag är ute och cyklar, tack! 0 Citera
StenR Postad 17 september 2010 Postad 17 september 2010 DU kan väl ange filmhastigheten under Interpret Footage? Konvertera till 25fps gör du enklast utanför Premiere, t ex med MPEG Streamclip. Att bilden knappast rör sig kan väl tyvärr bero på att det går extremt långsamt att spela upp på din dator och att du därför också bör konvertera den innan du importerar den. Vad är det för codec på avi-filen? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.