Jasto Postad 28 december 2004 Postad 28 december 2004 Hejsan! Jag fick min nya Sennheiser MKE 300 mikrofon på posten idag. När jag testade mikrofonen så såg jag mikrofonen i bild. Nu undrar jag om det är någon annan som har haft liknande problem och hur har ni gjort då? En lösning skulle vara om man kunde få upp mikrofonen kanske två cm med någon typ av förlängning/adapter. Min kamera är en Sony TRV14E Tacksam för svar! /Jasto 0 Citera
Jasto Postad 30 december 2004 Författare Postad 30 december 2004 Hejsan! Ifall någon är intresserad så löste jag mitt problem genom att köpa en adapter eller vad man nu kallar den. Se gärna bifogad bild så förstår ni bättre. Nu har jag ingen mikrofon i bilden längre. /Jasto 0 Citera
Jasto Postad 31 december 2004 Författare Postad 31 december 2004 Jag dokumenterar i första hand familjelivet. Men det blir även en del kortfilmer, instruktionsfilmer. /Jasto 0 Citera
Ayame Postad 31 december 2004 Postad 31 december 2004 ok, undrade bara för att man brukar ha en lös mick när man spelar in film men nu förstår jag problemet bättre :p 0 Citera
gunnar_g Postad 1 januari 2005 Postad 1 januari 2005 Jag bara undrar varför du lägger ned 2000 spänn på en mic till den kameran. Mitt tips är att börja med att spara ihop till en lite bättre kamera. Visserligen kan du ju använda mikrofonen till den kameran men som det är nu känns mikrofonen lite överdimensionerad både i storlek och pris. Äger själv en dcr-trv33 och en sony vx2100 och tro mig det är stor skillnad. 0 Citera
lordset Postad 4 januari 2005 Postad 4 januari 2005 HAHA! Aloe Vera!! Min morsa e såld på det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.