Gå till innehåll

Sennheiser MKE 300 Mikrofon syns i bild!

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag fick min nya Sennheiser MKE 300 mikrofon på posten idag. När jag testade mikrofonen så såg jag mikrofonen i bild.

Nu undrar jag om det är någon annan som har haft liknande problem och hur har ni gjort då?

En lösning skulle vara om man kunde få upp mikrofonen kanske två cm med någon typ av förlängning/adapter.

Min kamera är en Sony TRV14E

Tacksam för svar!

/Jasto

Bild med mikrofon på kameran.jpg

Bild med mikrofon på kameran annan vinkel.jpg

Mikrofon i bilden.jpg

Postad

Hejsan!

Ifall någon är intresserad så löste jag mitt problem genom att köpa en adapter eller vad man nu kallar den. Se gärna bifogad bild så förstår ni bättre. Nu har jag ingen mikrofon i bilden längre.

/Jasto

mikrofon hållare.jpg

Postad

Jag bara undrar varför du lägger ned 2000 spänn på en mic till den kameran. Mitt tips är att börja med att spara ihop till en lite bättre kamera. Visserligen kan du ju använda mikrofonen till den kameran men som det är nu känns mikrofonen lite överdimensionerad både i storlek och pris. Äger själv en dcr-trv33 och en sony vx2100 och tro mig det är stor skillnad.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...