palle Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 jag är absolut ingen höjdare inom ljud området, iaf mindre än bild=) men jag är ute efter en hyfsad intervju mic som helst ska ligga under 1000:- klassen. för det är väl på den prisnivån man får en hyfsad intervju mic till amatörer??? tack och hej! 0 Quote
orange Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 Tråden flyttas från Videoteknik till Musik och ljud 0 Quote
Santafantasma Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 jag har en mikrofon som jag köpte på Clas Ohlson för 249:- och den funkar alldeles kanon!=) 0 Quote
chans Posted December 28, 2004 Posted December 28, 2004 http://www.jam.se/ har en hel del bra och billiga micar. //Christer 0 Quote
palle Posted December 30, 2004 Author Posted December 30, 2004 ingen som kan specifiera en modell... har kollat runt lite, men om de finns nån som har egna erfarenheter så vore det uppskattat! 0 Quote
Santafantasma Posted December 30, 2004 Posted December 30, 2004 Dynomic Microphone DM-835S så heter modellen jag köpte på Clas Ohlson... 0 Quote
Christian van Caine Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Rekomenderar VARMT Rödes NT-3 till sånt! Det är en kondensatormick med bra frekvensgång & batterimatning, lite kall i sin karaktär, men för interjuer så är den guld :-) Använder den möe när jag inte har tillgång till phantommatning, & en sån går loss på ungefär 1500:-, finns billigare, men inte mer prisvärda. Kan iof tänkas att AKG:s C-1000, även den konding med batteri, är fullt användbar, men den vet jag inte så möe om än. 0 Quote
Luzer Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Christian du har inte A-B testat Nt-3an och jämfört hur den låter med batteri jämfört med phantom matning? Jag har hört att brusnivån öker lite när man kör med batteri men har aldrig provat själv så vet inte? Men märker du någon skillnad när du kör med eller utan batteri? 0 Quote
Christian van Caine Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 När du nämner det så har jag faktiskt inte tänkt så mycket på det! Har hittills enbart använt den till boom på fältet, men använde den faktiskt för första gången för några dagar sen när jag behövde fler kondingar att micka upp mä! Jag TROR inte det är så stor skildnad i brus, men vill minnas att ljudnivån gick upp en del när den fick 48V att trycka i sig :) ....hmm, nu blev jag nyfiken, ska testa så snart jag fått ett nytt batteri.... 0 Quote
Luzer Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 Så ju sämre preamp man har desto mer brus får man med batteri typ :) 0 Quote
Recommended Posts