Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Går det att återskapa projekt i AE CS4?

Jag har gjort dom i AE 5.0 en gång i tiden, nu vill jag hämta in dom i CS4, då får jag detta meddelande,

"1 rendering plug-in was not found. (standard 3D). The default

rendering plug-in will be substituted."

"After Effects warning: 2 files are missing since you last saved this project."

Varför?

Hur löser man det?

Postad

Det enkla svaret är nej. AE har aldrig varit projektmässigt bakåtkompatibelt då det sker så stora förändringar internt mellan varje version. Det skulle bli för många begränsningar, "tekniskt", när man ska införa nya funktioner (ex i jämförelse med en vanlig redigeringsmjukvara).

//Max

Postad
Det enkla svaret är nej. AE har aldrig varit projektmässigt bakåtkompatibelt då det sker så stora förändringar internt mellan varje version. Det skulle bli för många begränsningar, "tekniskt", när man ska införa nya funktioner (ex i jämförelse med en vanlig redigeringsmjukvara).

//Max

Tack Max,

tråkigt besked, men tydligen bara att acceptera!

Det innebär att jag kan radera samtliga effekter jag gjort i den tidigare versionen?

Postad

Det hjälper dess värre inte att ta bort effekterna, det fungerar inte ändå... DU kan däremot testa att exportera ett PPro-project från After Effects, men då måste det ju vara saker som är kompatibla. Annars, det som "möjligen" skulle funka är: Copy / Paste från AE CS5 > PPro CS5 och sen öppna PPro CS5 projektet i CS4 (funkar ibland) och sen Copy / Paste till AE CS4...

Sen vet jag inte om någon gjort ett script för att flytta projekt "bakåt" - borde inte vara helt omöjligt...

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...