Gå till innehåll

Är mina band avmagnetiserade? Capture-problem, Dropped frames, Stream-problem

Recommended Posts

Postad

Hej!

Kan DV-band bli avmagnetiserade eller liknande och kan man i så fall rädda det som finns på dem?

Jag var och filmade en grej och använde mestadels Sony Premium DV-band (som jag för övrigt har hört blandade åsikter om), men två av banden har stora problem. När jag försöker dra in det i Final Cut PRO eller ens spela upp det genom Sony-HDV-bandaren så hackar den var femte sekund banden igenom!! Jag har testat att logga det genom kameran (Canon XL H1) och fick samma sak. Alla andra band rullar på, men just de här två ser i dagsläget ut att vara helt oanvändbara.

Finns det några magiska trix som man kan ta till eller kan jag lämna in dem hos någon som har utrustning för att rädda det?

Hjälp!

Tack!

Postad

Jag tror att det är banden, om det är Sony DVM63 du använder dig av.

Jag har sett många problem med just den modellen, varav flera öht inte gick att spela upp. :x

Postad
Jag tror att det är banden, om det är Sony DVM63 du använder dig av.

Jag har sett många problem med just den modellen, varav flera öht inte gick att spela upp. :x

Sony Premium DVM60 ME heter dem. Så det är stekt med andra ord?

Postad
Sony Premium DVM60 ME heter dem. Så det är stekt med andra ord?

Om det är kört eller inte vet jag inte, men magkänslan säger att det är det då du dessutom testat banden i två bandare samt att dom förmodligen är tillverkade i samma fabrik. Men, jag är inte säker, så jag hade försökt testa i ytterligare en bandare för att vara helt säker.

Spelas dom öht upp korrekt i kameran eller händer det bara vid capture?

Postad
Både vid uppspel och capture. Hackar var femte sekund bandet igenom :(

Då ser det mörkt ut är jag rädd för...

Testa i ytterligare en bandare för sakens skull.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...