mrt Postad 10 juli 2010 Postad 10 juli 2010 Ska ha en ny kamera och funderar på dessa två. Min kravspec är naturfoto, mycket rörligt och hårdhänt hantering av kamerna, kan inte ha större kamera typ axelburen, vill ha stort zoomomfång och bra bild i dåligt ljus. Canon har större zoom omfång, 18x medan Sony (14x)har större sensorer, så mycket har jag lyckats klura ut själv, men vad betyder sensorernas storlek i verkligheten. Tror ni att Sony 1/2" ger mig avsevärt bättre bildkvalité och att jag kan filma när det är avsevärt mörkare än med Canons 1/3" sensorer? Finns det någon annan kamera som jag borde fundera över också? 0 Citera
ChrisSFP Postad 14 juli 2010 Postad 14 juli 2010 Ska ha en ny kamera och funderar på dessa två. Min kravspec är naturfoto, mycket rörligt och hårdhänt hantering av kamerna, kan inte ha större kamera typ axelburen, vill ha stort zoomomfång och bra bild i dåligt ljus. Canon har större zoom omfång, 18x medan Sony (14x)har större sensorer, så mycket har jag lyckats klura ut själv, men vad betyder sensorernas storlek i verkligheten. Tror ni att Sony 1/2" ger mig avsevärt bättre bildkvalité och att jag kan filma när det är avsevärt mörkare än med Canons 1/3" sensorer? Finns det någon annan kamera som jag borde fundera över också? Jag har faktiskt inte testat Canons kamera men generellt kan man väl säga så att 1/2" är jävligt fett ;) Men sen för just naturfoton är ju zoom oerhört avgörande. Kanske borde du titta på EX3:an om budget finns? EX1 är sjukt robust byggd! Min har sett de flesta väder och även den som sålde in mig hade genomlevt mycket... bla en trip till toppen av Mount Everest. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.