3d-intresse Postad 6 juli 2010 Postad 6 juli 2010 Detta är en effekt jag gjorde för några år sedan och är bland de första specialeffekter jag gjort som jag är nöjd över. De flesta från samma tid såg ut som skit, bland mina effekter. Men detta är jag stolt över än i dag. Fråga inte hur jag gick till väga för att göra detta, för det minns jag inte. Kvalitén kan vara sådär på själva klippet då det är taget från en gammal DVD-skiva och är filmat på inspelningen med en gammal analog Panasonic. Skriv vad ni tycker!! :) 0 Citera
bonne Postad 6 juli 2010 Postad 6 juli 2010 Skulle gissa på turbulent displace och glow men som med alla effekter finns det många sätt att uppnå samma resultat. Det ser ut att vara lite låg kontrast och en liten kamera animering hade väll inte skadat. Vet inte vad du har för kvalitet på dina grejer nu för tiden men var det här ett par år sen ser de säkert bra ut än idag :) 0 Citera
3d-intresse Postad 7 juli 2010 Författare Postad 7 juli 2010 Skulle gissa på turbulent displace och glow men som med alla effekter finns det många sätt att uppnå samma resultat. Det ser ut att vara lite låg kontrast och en liten kamera animering hade väll inte skadat. Vet inte vad du har för kvalitet på dina grejer nu för tiden men var det här ett par år sen ser de säkert bra ut än idag :) Då det här var bland det första jag gjorde hade jag varken tankar på kontrast eller på kamera. Men hade jag gjort det idag hade jag haft bättre ljus och kört rörlig kamera. Troligen hade det sett bättre ut om jag filmat det digitalt med. Tack för din kommentar :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.