Gå till innehåll

Trådlös videosändare/mottagare


DigitalDirt

Recommended Posts

Hej...

Vet inte om jag har valt rätt forum....

 

Är på jakt efter någon liten och smidig videosändare... Vill i princip kunna fästa en sändare på min videokamera och sen kunna i realtid kolla på det som filmas en bit längre bort på en skärm.... Hittar en del sändare men ingen som är batteridriven... vill gärna hitta en så liten som möjligt också...

 

Någon som har nåt bra tips?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

tack för hjälpen..

 

jag är dock mer ute efter en simpel sändare/mottagare som man kan koppla in på rca-kontakterna från kamera och sedan in i kontakterna på en befintlig monitor.

 

Det finns massvis med sådana på netonnet och liknande butiker.. men samtliga där är 230VAC.... hade velat hitta en som drivs av batteri och som dessutom är så liten och nätt som möjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Köp en från net-on-net och skaffa ett lämpligt batteripack och driv det med. De flesta a/v-överförare använder likström och man får med en transformator. Pratar du med någon med lite elektronik-vana kan de säkert hjälpa dig att bygga ett bra batteri.

 

Kanske inte blir jättesmidig, men nog det billigaste trådlösa. Smidigheten kanske inte spelar så stor roll egentligen, överföringsenheten kan kanske placeras på lämpligt kabel-avstånd från kameran och stuvas undan.

 

Hur långt bort ska du sitta egentligen?

Du kan komma ännu billigare undan om du köper längre kablage och kopplar in en signalförstärkare på vägen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...