Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla!

Någon som har erfarenhet av Eicar i Paris eller Prague film school??

Täcker CSN kostnader för dessa utbildningar som kostar 11.000 EURO per år?

Jag letar efter en bra utbildning, 1 år eller en master på 2..

Postad

Har hört att Prags filmskola är en av de bästa i Europa. Har funderingar på att gå där. Väljer mellan den, Sydney Filmschool och två skolor i England..

CSN täcker inte kostnaderna. Möjligtvis till viss del, men CSN-pengarna går till boende, mat osv. Så det är antingen att jobba och spara ihop pengarna. Men 120.000 - 200.000 är inget man spara ihop bara sådär.. Andra alternativet är banklån. Då får förmodligen dina föräldrar eller någon annan gå i borgen för lånet, för att banken ska ha en säkerhet. Så har du ju även stipendier. Sök så många som går och hoppas på det bästa.

• 6 månader senare...
Postad

Prag har jag också hört ska vara bra, själv går jag på EICAR. Problemet med Prag är att man inte kan ta sin Bachelor's degree of Fine Arts där vilket man kan i Paris. När det kommer till utrustning har jag ingen om Prag, men på hemsidan ser det ut som att du får jobba med 35mm. Vilket är lite konstigt eftersom du helst först ska kunna 16mm innan du beger dig in i 35mm världen och utbildningarna verkar bara vara på 1 år. De kanske kör digitalt lika mycket dock. EICAR är bra iaf, tkr jag

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...