Filips Postad 9 juni 2010 Postad 9 juni 2010 Jag har en massa .m2ts filer som ligger på en extern hårddisk som jag skulle vilja föra över till min dator för att kunna bearbeta dem i Final Cut. Men nu är det så att det varken går att ta fliken "import" och gå den vägen, dra filerna till Final Cut eller bara "öppna med". Inget av sätten som jag vet om fungerar och då vet jag garanterat att filerna fungerar eftersom om jag importerar direkt ifrån min videokamera (hårddisk) så kommer filerna in i programmet. Dock är det så att jag har inte kvar filerna på min filmkamerahårddisk så det sättet går ju inte heller... om det nu inte finns ett sätt att föra tillbaka filerna på filmkameran :S Ojoj, nu blev det halvt snurrigt här. Vad kan jag göra för att få "tillbaka" min filmklipp som jag har på min externa hårddisk? 0 Citera
beta75 Postad 9 juni 2010 Postad 9 juni 2010 Final Cut kräver att strukturen är intakt vid log and transfer. Eftersom det inte är fallet så får du konvertera dem. Prova VoltaicHD. Och gör quicktimefiler med Apple Intermediate Codec t.ex. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.