Gå till innehåll

Webbhotell för att streama video


Peus

Recommended Posts

Hej ni alla, jag har en liten fundering som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.

 

Jag har fått i uppgift att digitalisera ett stort industriföretags samtliga filmarkiv för att bland annat kanske trycka DVDer och posta på youtube etc.

 

Dock fick jag förfrågning om det inte skulle gå att även ladda upp dessa videor internt på deras hemsida utan att blanda in t.ex. youtube men ändå lagra dem externt för att ej stressa deras servrar och således med snarlika funktioner som de youtube använder och kanske t.o.m. mer bandbredds anpassade automatiska funktioner för användare med låg bandbredd etc.

 

Det jag nu letar och funderar över är om ni har några bra tips på webhotell som kan sköta hela den hanteringen d.v.s. jag skickar dem valfri fil (gärna över nätet via t.ex. ftp eller webbläsarbaserat gränssnitt) varefter deras servrar kodar om filerna till en ström som anpassas automatisk beroende på tittarens bandbredd.

 

Källmaterialet kommer att vara allt från små animationer till fullt upplösta 1080p videor.

 

Hemskt tacksam för hjälp och tips.

M.v.h. /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack. Bra förslag båda två, kände iofs till båda sedan tidigare men inte riktigt varit klar över vad de kunnat erbjuda, att man på Vimeo kunde stänga av videorna från deras egen tjänst samt ta bort loggan i playern m.m. var jätte bra samt så viste jag inte mer om streamio än att de hostade IDGs videor, de har verkligen många bra lösningar och en solid hantering samt viktigas en automatisk bandbredsanpassad uppspelning. Nu kommer jag kunna utveckla ett detaljerat förslag med många olika lösningar.

Tack och bock. /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...