beta75 Postad 1 juni 2010 Postad 1 juni 2010 det jag tycker är svårt är att tex Ustream producer ska hitta min kamera via usb porten... men det kanske är enkelt med easycap ? =) Vad har du för kamera? Märke och modell. Vilket operativsystem? 0 Citera
-KlintaN- Postad 2 juni 2010 Författare Postad 2 juni 2010 Vad har du för kamera? Märke och modell. Vilket operativsystem? jag har en JVC Everio GZ-MG 335. windows xp endast firewire uttag på framsidan. 0 Citera
beta75 Postad 2 juni 2010 Postad 2 juni 2010 jag har en JVC Everio GZ-MG 335. windows xp endast firewire uttag på framsidan. Ok, den modellen har vad jag vet ingen webcamera funktion, USC och firewire på den är till för att föra över filer från kamerans hårddisk. Enda sättet med den modellen är att som jag skrev koppla in kamerans composite video ut till ett video capture kort(t.ex. EasyCap). Easycap kommer dyka upp som en webcamera i XP och kan behandlas av de programvaror som hanterar det. T.ex. bambusers hemsida eller Ustream Producer. /KN 0 Citera
Kimster Postad 3 juni 2010 Postad 3 juni 2010 Jag har använt firewire till att köra "webkamera/live streaming" med. Så det borde gå. 0 Citera
beta75 Postad 3 juni 2010 Postad 3 juni 2010 Jag har använt firewire till att köra "webkamera/live streaming" med. Så det borde gå. Jag tvivlar att du gjort det med en Hårddiskkamera via firewire. Det var nog en DV-kamera du använde. /KN 0 Citera
-KlintaN- Postad 3 juni 2010 Författare Postad 3 juni 2010 Ok, den modellen har vad jag vet ingen webcamera funktion, USC och firewire på den är till för att föra över filer från kamerans hårddisk. Enda sättet med den modellen är att som jag skrev koppla in kamerans composite video ut till ett video capture kort(t.ex. EasyCap). Easycap kommer dyka upp som en webcamera i XP och kan behandlas av de programvaror som hanterar det. T.ex. bambusers hemsida eller Ustream Producer. /KN jaha okej det är därför jag aldrig hittar kameran i windows ;) tror inte kameran har composite video ut ??! ? ska kolla upp det, kameran är just nu utlånad. 0 Citera
beta75 Postad 3 juni 2010 Postad 3 juni 2010 jaha okej det är därför jag aldrig hittar kameran i windows ;) tror inte kameran har composite video ut ??! ? ska kolla upp det, kameran är just nu utlånad. Du har någonstans på kameran en kontakt som ser ut som en hörlurskontakt. Med kameran fick du en sladd som har denna mini-tele plugg i ena änden och tre rca i andra, en vit en röd och en gul. Den gula är composite video och röd/vit är ljudet. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.