Schultzie Postad 7 maj 2010 Postad 7 maj 2010 Hej Voodoofilm! Jag fick precis ett trevligt brev från European Film College där det stod att jag blivit antagen för deras filmskaparlinje som sträcker sig över 8,5 månader. Denna skola ligger i Danmark och vad man kan läsa om den på nätet verkar den väldigt seriös och man får verkligen ett positivt intryck av den. På andra sidan har vi Kulturamas Filmlinje i Stockholm som också verkar ha en gedigen utbildning där man verkligen andas film dygnet runt men som faller lite i lokal/utrustningsmässigt vad jag kan tycka då jag var där på besök. Någon som har erfarenhet med någon av skolorna eller vet något som är värt att veta? Vilken hade ni valt? Alla tips tas tacksamt emot! 0 Citera
cutecats Postad 8 maj 2010 Postad 8 maj 2010 Jag skulle lätt ha tagit European Film College. Jag går första året på kulturamas gymnasium inriktning film och har det senaste året märkt att vuxen eleverna på skolan ibland faktiskt har mindre koll än vad vi gymnasie elever har. Andas film gör dom definitivt här på kulturama men jag skulle gissa på att European Film College gör det ännu mer just för att dom flesta har flyttat dit för att gå i skolan och om man kollar på slutfilmerna på deras hemsida så finns det vissa saker som jag aldrig sett i en kulturama film så som uppbyggda miljöer och animation. Men hur som helst, i såna här skolor så blir det vad man gör det till :) jag skulle iaf valt European Film College men det finns dom som gått direkt från kulturama till DI tex så båda valen är nog bra så länge du jobbar hårt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.