D_Odell Postad 29 april 2010 Postad 29 april 2010 Har en fråga angående grade eller blend layer vilket nu det kallas för i After effects. Jag tänkte göra en grade som man så ofta gör i PS, men hur och hur görs detta i AE? Jag kan inte i min vildaste fantasi finna verktygen för att göra en grade som jag gör den i PS. En bild på vad jag menar: http://img521.imageshack.us/img521/9007/gradeu.jpg Men det går inte att finna i AE, vet någon hur jag kan göra exakt detta med videolagren i AE? Stort tack! Edit: Hittade Gradient Wipe, men det funkade dessvärre ej. Edit: Linear Wipe! där satt den fint! 0 Citera
filmnisse Postad 29 april 2010 Postad 29 april 2010 om inte annars så maskar man bara det övre lagret och sätter ett högt feather-tal. lite enklare . iaf i mitt workflow. :) 0 Citera
D_Odell Postad 29 april 2010 Författare Postad 29 april 2010 Låter intressant. Om du har tid beskriv gärna processen så ska jag pröva imorgon. Ha det! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.