Stefan Postad 29 april 2010 Postad 29 april 2010 Jag söker en billigare lösning för intercom. I grunden hade jag tänkt mig använda komradio på det fria banden av typen PMR 446. Det jag söker och saknar är "riktiga" headset, d.v.s. rikitga lurar med mikrofon på bom. Jag har sett massor av varianter som monteringskit för hjälmar (MC/skoter), en plugg i örat med mic på tråden, högtalare på axeln som man kan se hos räddningstjänsten (tror jag) samt CIA varianten. Vill ha en lösning som skulle funka att kommunicera inom filmteamet mellan kameramän, producent och tekniker. Vissa kanske kan ha någon av de uppräknade varianterna men kameramännen behöver ett riktigt headset. Som sista utväg får jag montera ett MC-kit i vanliga hörlurar men jag vill helst slippa. Tips mottages tacksamt. 0 Citera
Stefan Postad 21 maj 2010 Författare Postad 21 maj 2010 Ingen större rusning med tips. Kan ändå meddela att jag valde CIA modellen och det funkade bra, även att ha under under hörlurarna. Bonusen är då också att man har kommunikation även om man lämnar kameran och därmed hörlurarna 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.