Mahatmas Postad 27 april 2010 Postad 27 april 2010 Häj HD 1080 laggar o é allmänt trögt både i Quicktime och Final Cut? Nån som vet varför. Jag har en gammal G5a Dual 2 Ghz, 2 Gig RAM, 10.4.11. Kan det verkligen va så att datorn inte pallar med? Anyone? /Häj 0 Citera
Max_H Postad 28 april 2010 Postad 28 april 2010 HD 1080 säger lika mycket som "Jag orkar inte lyfta den här stora pappkartongen" (dvs du säger inte om det är en fjäder eller 2 ton sand i pappkartongen). Är HD 1080 med MPJEG, ProRes, AVCHD, HDV, XDCAM EX eller nån annan codec? //Max 0 Citera
Altberg Postad 28 april 2010 Postad 28 april 2010 Generellt sätt är HD jobbigt för datorn att arbeta med, kanske inte att spela upp men att arbeta med. Är det progressiv 1080? Jag märkte mycket skillnad när jag igår bytte från Premiere CS3 till Vegas 9c. Premiere gick det inte att sitta i medan Vegas flöt det på bra. Värt att nämna är att jag har 4 månader gammal dator med det senaste i för 20 000 + moms. Jag kan tänka mig att det är jobbigt för din dator att jobba med det. Först av allt skulle jag sätta i minst 2GB ram till och se om det löser något. Kanske är dags att uppgradera datorn? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.