wadsten Postad 18 april 2010 Postad 18 april 2010 Halloj! Skulle behöva lite tips och råd nu när jag ska köpa en bättre kamera. Samsung VP-D351 har jag nu, vilket känns som en gammal skitkamera. Kameran kommer användas för vanlig semesterfilmning och sportfilmning (fotboll mm), vilket kan göra att det är en fördel om den kan hantera snabba objekt och hyfsat lång inspelningstid. Jag letar även såklart efter så pass bra bildkvalité som möjligt. Då jag inte är nån form utav expert så är jag i behov utav råd och tips, men jag har letat runt lite på blocket och hittat några av intresse. Ge gärna tips om vilken av dessa som ni rekommenderar, eller om ni har något annat förslag. JVC GZ-HD300 - 4000kr, 60gb hdd, inkl 2 extra batterier, 2 laddare, 2 fjärrkontroller och väska. Sony HDR-CX105 - 3200kr, inkl 8gb minneskort x2 och väska. JVC GZ-HM200 - 4000kr ny, ej inkl minneskort. Hittade även ett bra pris på en Sony HDR-SR10E men säljaren verkar okontaktbar. Tack på förhand! Mvh, Max 0 Citera
wadsten Postad 20 april 2010 Författare Postad 20 april 2010 Har nu även tittat på en Canon HF10, som det faktiskt lutar rätt mycket åt. Den verkar riktigt bra! 0 Citera
plf66 Postad 20 april 2010 Postad 20 april 2010 Jag lånade först en JVC GZ-HD7 för att testa lite, kändes som en trevlig lite kamera när jag inte vill släpa med en stor kamera. 3CCD och filer på inbyggd hårddisk passade mig bra. Sen köpte jag en sådan via Ebay-auktion. Inkl ett extra batteri, så kostade den 4100 kr inkl frakt. Lite över din budget alltså, men trevlig liten kamera. Kanske inte ska tipsa om den, för jag tänker nog köpa en till när jag ser en i bra skick till bra pris. :-) 0 Citera
wadsten Postad 20 april 2010 Författare Postad 20 april 2010 Jag ändrar mig fort märker jag. Nu står det mellan HF10 och HV20. HV20 verkar ha lite bättre kvalité men istället kör den på DV-band, medan HF-10 har minneskort. Vad tycker ni? 0 Citera
plf66 Postad 20 april 2010 Postad 20 april 2010 Fotboll med Canon? Nej, det tycker jag inte, du kommer att bli åksjuk om du ska göra panoreringar med en av de kamerorna. Annars gillar jag personligen HDV-konceptet även om det är "uråldriga" band. Men jag tycker det är smidigt att veta att det jag spelat in ligger på ett band. Det måste iofs spelas i realtid innan jag kan redigera, men det är en process som HDV-bandspelaren och datorn nästan sköter själv så jag kan göra annat under tiden. 0 Citera
viktor.noren Postad 13 maj 2010 Postad 13 maj 2010 Hej! Jag har en grym videokamera till salu. Det är en Canon HF100 HD-videokamera. Kameran är i kanonskick! Är använd till ca 5h filmning bara. Hör av dig om det är av intresse. Hade tänkt mig 4500kr. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.