Veranda Postad 25 mars 2010 Postad 25 mars 2010 Hejsan! Jag har lånat en HDV-kamera och ska nu föra över material från kameran (Sony HDR-HC7) till min Apple Mac Pro. Jag använder mig av Final Cut Pro. Kopplar in kameran via firewire 400. Sedan öppnar jag Final Cut och klickar "File - Log and capture".. Då står det "Unable to initialize video deck. You may still log offline clips of use Capture Now." Jag har kameran i läget "PLAY/EDIT", det är rätt va? Kameran har vid flera tillfällen även visat felmeddelandet "Reinsert the casette".. Men jag har lyckats kolla igenom filmen på kameran så det verkar ju inte vara något fel på bandet. Dock så visar kameran detta felmeddelande ofta, då får jag ta ut och in bandet tills kameran accepterar. Någon som kan ge mig tips på vad som kan vara fel? Datorn verkar ju inte hitta kameran.. Jag har ingen erfarenhet av HDV-kameror och känner mig lost. Finns det något annat program som jag kan testa föra över filmen med? Tacksam för svar! 0 Citera
John1604319361 Postad 26 mars 2010 Postad 26 mars 2010 Hade ett liknande problem en gång. Då var det så att firewire kontakterna inte hade kontakt med kameran. Det finns olika typer av "skor" till firewire. Kan vara värt att kolla ! 0 Citera
Hummel Postad 26 mars 2010 Postad 26 mars 2010 Se till att din capture är inställd på HDV som passar din kamera. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.