Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan,

ska kolla lite på ny kamera. Tänkte byta från DV till minneskort. I nuläget använder jag mig av en Panasonic NVGS300, så kvalitetsmässigt är det något i den stilen jag är ute efter då jag är väldigt nöjd med min panasonic.

Hade väl inte tänkt att lägga mer än 10.000:- på kameran. HD är inte ett måste då min nuvarande dator inte klarar HD och kommer inte bli en ny burk inom ett år iaf.

Tacksam för förslag och rekommendationer!

Postad

Låt oss skippa liknelsen med Panasonic kameran... istället undrar jag, vilken kamera är att rekomendera för under 10.000:- ända kravet är att den ska ha minneskort!

Postad
Tydligen ska HDC-SD700 funka dåligt med både mac och windows(http://www.youtube.com/watch?v=TUwYY--MBgc).

Hur står sig dessa kameror emot varandra: Sony HDR-cx550ve vs. Canon Legria HF21? Det skiljer ju några tusenlappar i pris men är det värt det?

Att den fungerar dåligt beror ju snarare på mjukvaran. Det är helt enkelt inte alla redigeringsprogram som har stör för 1080/50p. Ett läge de andra kamerorna helt enkelt saknar. Spelar du istället in i 1080/25p så har du ungefär samma material som i Sony och Canon.. Du får helt enkelt lite extra med SD700.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...