Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, är sedan två månader ägare till en Canon XH A1s och är mycket nöjd med den. Men i dag upptäckte jag att den inbyggda mikrofonen är lite lös mot bärhandtaget där det sitter en tre mm tjock gummibussning. Hållaren för en extra mikrofon har också en rörlig gummibussning för att det ska finnas en viss rörlighet. Skillnaden är att på den inbyggda mikrofonen är det ett litet men dock glapp mellan gummibussningen och godset i handtaget.

Du som har en XH A1s, är det så på din också.

Vill ju helt inte börja med att skicka in kameran.

Postad

Jag har en XH A1 sedan några år. På den har jag satt en vindskyddspäls. Hela enheten går att vicka litet på.

Det skall vara så för att minimera den mekaniska kopplingen av kameraljud till mikrofonen. Trots det kan man, om det är mycket tyst, höra ett mycket svagt ljud speciellt vid snabb zoomning. I praktiken märks det aldrig. Detta var ett problem på bl a Canon XL1.

Oroa dig inte.

Postad

Det var väl ungefär så jag tänkte att det var, men jag blev onekligen lite orolig, hade inte tidigare märkt att mikrofonen "satt lös".

Bra med ett Forum, jag kommer säkert med fler frågor, film är ganska nytt för mig.

Tack än en gång för supporten.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...