Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har problem med menyknapparna i Encore.

Har gjort en knapp med två lager i Photoshop, en "default" och en "aktiverad", en mörk och en ljus version av samma knapp alltså.

Den ljusa har lagereffekten "glow" för att indikera att man har valt den, men den effekten syns inte i Encore. Istället blir hela knappen täckt med entonad färg, och det ser oönskat fult ut.

Kan inte Encore hantera Photoshop effekter så bra som det är sagt eller har jag missat något?

Postad

känner igen det där med den entonade färgen. själv kom jag fram till att programmet hellre ville ha tex en stroke runt texten istället för åt det luddigare hållet. typ att om det tonar ut så skiter det sig direkt.

så fick helt enkelt finna mig i det.

men kommer du på något eller kanske någon annan, så skulle det va kul o veta hur.

Postad

har du fått trean o funka?? =) fan jag har aldrig fått själva knapptryckningen att funka. prövat hur många gånger som hellst. men jag måste tydligen göra nått fel. markeringen o så e ju inga problem, men när man väl trycker.

inte en chans =)

Postad

Det står i Encore:s hjälp att man inte kan använda "gradinent" (flera färger) för då plockar programmet bara bort det ändå. Varför vet jag inte, men så är det...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...