TheSonOfMan Postad 18 mars 2010 Postad 18 mars 2010 Hejsan alla! När jag använder mig av Keylight 1.2 i After Effects händer det något konstigt med håret och byxorna på den person jag filmar. Dessa två delar börjar flimmra och jag vet inte hur jag ska få bort det. Här är ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=ZB4KUL71TY8 När jag väl Keyar byter jag till screen matte-preview och ser då att hela byxorna och håret är vitt och det runt om är svart, alltså handlar det inte om att jag keyat bort dessa områden, utan det är något annat som spökar. Någon som vet hur jag löser detta? 0 Citera
Max_H Postad 18 mars 2010 Postad 18 mars 2010 Jag antar att det är DV/HDV-material du jobbar med? Vilket är bland det svåraste som finns att keya...? När man får det syndromet, har man oftast "dragit på" Screen Gain för mycket - den bör sällan vara över 105-106 enligt min erfarenhet. Jag brukar köra enligt följande (men det finns ett oändligt antal metoder): 1. Brusreduktion 2. De-artifacting (tar bort DV/HDV kompressionsskräp - finns som effekt preset) 3. Garbage Matte (tar bort allt skräp runt om) 4. Om det behövs: Viss färgkorr. (kan jämna ut/förstärka det gröna) 5. Keylight 6. Screen despill (gör Keylight automatiskt) 7. Edge cleaning 8. Matte Choke/Blur/ 9. Lightwrap 10. Färgmatchning Hur ni andra? //Max 0 Citera
TheSonOfMan Postad 18 mars 2010 Författare Postad 18 mars 2010 Tack så hemskt mycket för all hjälp! Men jag lyckades lösa problemet på annat vis, det var hur enkelt som helst, jag ändrade bara replace method till Source, istället för Soft color inne på Screen Matte i Keylight! :D 0 Citera
RedFilm Postad 18 mars 2010 Postad 18 mars 2010 Keylight är en gammal dinosaur och har i stort sätt inte uppdaterats på många år. Testa Primatte från Red Giant. Den är grym. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.