Davido Postad 17 mars 2010 Postad 17 mars 2010 Hejsan alla, jag har en HV40 och en rode NTG2. När jag skulle spela in "droppljud" från kranen märkte jag att av ett brusande bakgrundsljud som förstörde ljudet. Vad kan det bero på? Ska jag ändra och sätta micen på ATT i inställningarna? Ni kan lyssna på ljudet här: http://www.youtube.com/watch?v=mclwhTR0iTs 0 Citera
Christian van Caine Postad 18 mars 2010 Postad 18 mars 2010 Det där var antingen ditt kylskåp eller en dator. 0 Citera
Davido Postad 18 mars 2010 Författare Postad 18 mars 2010 Det där var antingen ditt kylskåp eller en dator. hahhahhaha nej Caine jag lovar det måste ha varit ljudet från kameran? 0 Citera
Christian van Caine Postad 18 mars 2010 Postad 18 mars 2010 Hm. Inte omöjligt! Aldrig testat nån HV-kamera alls, så har ingen aning om hur dom låter :-) Det du kan göra, om det är kameran, är helt enkelt att sätta den på inspelning, täcka den med så mycket tjocka filtar du kan hitta (måste vara tunga textiler), & sen spela in ljudet medans kameran redan går. Alternativt använda riktigt lång kabel & ställa kameran i rummet bredvid :-) 0 Citera
Luzer Postad 18 mars 2010 Postad 18 mars 2010 Beroende på vad vattendropparna faller på så kan det vara toksvårt att få till bra droppljud utan brus. Något av det enklaste är om de faller i vasken, på plåt, då låter det mycket. Men ska de falla på gummimatta eller trägolv tex så får du ha ganska rejäl höjd som dropparna faller ifrån, oftast mer än vad det är på bilden, för att få tillräckligt högt ljud med så lite brus som möjligt. Och sen mica så nära som möjligt. 0 Citera
Davido Postad 18 mars 2010 Författare Postad 18 mars 2010 Beroende på vad vattendropparna faller på så kan det vara toksvårt att få till bra droppljud utan brus. Något av det enklaste är om de faller i vasken, på plåt, då låter det mycket. Men ska de falla på gummimatta eller trägolv tex så får du ha ganska rejäl höjd som dropparna faller ifrån, oftast mer än vad det är på bilden, för att få tillräckligt högt ljud med så lite brus som möjligt. Och sen mica så nära som möjligt. Tack för tipset!! ska testa! 0 Citera
Davido Postad 18 mars 2010 Författare Postad 18 mars 2010 hhahahhaha ställa kameran i rummet bredvid! bra idé, kan bli svårt under intervjuer och sånt sen bara:) 0 Citera
Davido Postad 19 mars 2010 Författare Postad 19 mars 2010 Men det här med att ha av eller på ATT i kamerainställningarna?? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.