Dr Calippo Postad 15 mars 2010 Postad 15 mars 2010 När jag gör capture av HD-band i PP CS4 sparas det som MP3-filer på disken. Inställningarna i Capture är HDV. När jag försöker importera dessa i PP får jag felmeddelande "unsupported format or damaget file". Har aldrig haft liknande problem tidigare, är det någon klyftig person som kan hitta någon lösning på detta. Hoppas någon kan hjälpa mig. Hälsningar Dr Calippo 0 Citera
Rogge Postad 15 mars 2010 Postad 15 mars 2010 När jag gör capture av HD-band i PP CS4 sparas det som MP3-filer på disken. Inställningarna i Capture är HDV. Är du verkligen helt säker på att dom filer du fångar får filändelsen mp3? - Mac OS X eller Windows? - Vilken version av Pr? - Fångar du *både* ljud och bild? - Vad är banden inspelade på för kamera? 0 Citera
Dr Calippo Postad 15 mars 2010 Författare Postad 15 mars 2010 Hej Rogge! Jag kör i W7 PP CS4, jag brukar alltid få både ljud och bild. När jag gör capture hör och ser jag i kameran vad som är inspelat (Sony HVR A1E). Kan jag ha kommit att av misstag ändrat någon inställning i kameran eller i PP? Verkligen jättemysko. Dr Calippo 0 Citera
Dr Calippo Postad 15 mars 2010 Författare Postad 15 mars 2010 Hej igen Rogge! När jag ändrar till DV-format i kameran och i PP fungerar det klockrent. (Allt är ju inspelat i HD) Tyvärr blir det inte HD som kommer ut. Något tips?? Hälsningar Dr Calippo 0 Citera
Rogge Postad 15 mars 2010 Postad 15 mars 2010 När jag ändrar till DV-format i kameran och i PP fungerar det klockrent. (Allt är ju inspelat i HD) Tyvärr blir det inte HD som kommer ut. Om du fångar HDV nu då, vad händer då? I första posten skriver du att du "...gör capture av HD-band..." för att sedan skriva "När jag försöker importera dessa...". Så, vad är det du har problem med: - Fånga HDV? - Importera klipp du fångat tidigare, tex igår? Samt, återigen, vilken version av Pr använder du? Bara CS4 säger ingenting då det finns fem eller sex versioner av Pr CS4 om jag minns rätt. :) 0 Citera
Dr Calippo Postad 15 mars 2010 Författare Postad 15 mars 2010 Jo Roger! Det är problem att få rätt filformat (Mpeg) på den fångade filen då jag avslutar Capture. Vad jag menar med importera är att när jag avslutar Capture ser jag ingen sparad fil. När jag går till disken där jag har filerna sparade hittar jag dem där men i MP3-format. De är dessa filer jag försöker att importera i PP men då får jag ju felmeddelande. Det är inte problem att importera HD-klipp från tidigare produktioner. Den version av PP jag använder är från Master Collection och har versionsnr: 4.0.1 Tack för att du engagerar dig. Hälsningar Dr Calippo 0 Citera
Max_H Postad 15 mars 2010 Postad 15 mars 2010 Börja med att uppdatera till 4.2.1 av PPro. (4.01 var hade en del buggar för just HDV-capture) //Max 0 Citera
Rogge Postad 15 mars 2010 Postad 15 mars 2010 Den version av PP jag använder är från Master Collection och har versionsnr: 4.0.1 Börja med: 1. Uppgradera till 4.2.1 Om det inte hjälper: 1. Stäng Pr 2. I Utforskaren, gå till mappen C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Adobe\Premiere Pro\4.0 3. Radera filen Adobe Premiere Pro Prefs 4. Starta Pr och testa igen EDIT: Max hann före! :) 0 Citera
Dr Calippo Postad 16 mars 2010 Författare Postad 16 mars 2010 Hej Rogge och Max! Har nu provat att uppdatera till version 4.2. När jag öppnar capturefunktionen och försöker göra capture fungerar det inte alls. Det går att styra kameran med play och rewind men den "röda lampan" tänds inte vilket borde innebära att PP inte hittar kameran. Har också tagit bort filen Adobe Premiere Pro Prefs på C-disken. Verkar helt sjukt. Dr Calippo 0 Citera
Max_H Postad 16 mars 2010 Postad 16 mars 2010 Står kameran i HDV eller Auto? Är möjligen "downscale to DV" påslaget i kameran? Om du testar HDVSplit - funkar det? //Max 0 Citera
Dr Calippo Postad 16 mars 2010 Författare Postad 16 mars 2010 Hej Max! Vad skulle vi amatörer göra utan sådana snubbar som du och Rogge m fl? Mycket riktigt har någon tönt(troligen jag själv) ändrat inställningen av HDV till DV. Nu funkar allt igen. Tack än en gång, kanonbra support. Hälsningar Dr Calippo 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.