Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, tråden ligger säkert fel och ja ber om ursäkt isåfall men jag vet inte vart ja ska vända mig riktigt.

jag har ett problem och hoppas verkligen nån smart person finns här och kan hjälpa mig!

Jag har en vanlig digitalkamera som jag tagit diverse bilder med, och RADERAT dem.. vad jag nu till min fasa har upptäckt är att man med recovery program enkelt kan återskapa alla bilder som finns på kamerans minneskort.

jag har provat att formatera minneskortet och raderat alla bilder, ÄNDÅ går dem att hitta med hjälp av recovery-program.. hur fan gör man om man vill ta bort dessa bilder från kameran FÖR ALLTID! -de ska nte på något sätt gå att få fram dem igen.

ja de är privata bilder, som MÅSTE bort helt och hållet från kameran NU!

Finns det nån här som vet hur man ska bära sig åt??

//åter igen ja ber om ursäkt om detta är fel forum / om tråden ligger fel.

Postad

Precis så men kom ihåg att först radera allt som finns på det.

När du sedan fyller kortet med nya bilder så skrivs de gamla över och försvinner för alltid. När man raderar så skrivs i regel bara första tecknet i filen över med ett system-tecken att den sektorn är ledig. Om kameran hittar det tecknet i filens början enligt filtabellen så skrivs den över. Annars finns gamla data kvar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...