Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vill göra en stopmotion-film. Det smidigaste sättet vore ju om man kunde ta bilderna direkt med datorn, med t ex programmet istopmotion. Problemet är bara att jag inte får varken min 5D Mark II eller min Nikon 200D att fungera tillsammans med programmet, och tyvärr äger jag ingen videokamera. Någon som vet en lösning på detta?

(Jag provade att ta bilderna manuellt och importera i premiere, men detta är tidskrävande och blir dåligt, så jag skulle helst vilja hitta en annan metod.)

Alla tips mottages med stor tacksamhet!

Postad

Tack för ditt svar!

Programmet du tipsade om verkar ju bra, men är dessvärre ganska dyrt. Jag har hört att istopmotion funkar med Nikon 200D, men jag får det tyvärr inte att funka...

Postad
Jag vill göra en stopmotion-film. Det smidigaste sättet vore ju om man kunde ta bilderna direkt med datorn, med t ex programmet istopmotion. Problemet är bara att jag inte får varken min 5D Mark II eller min Nikon 200D att fungera tillsammans med programmet, och tyvärr äger jag ingen videokamera. Någon som vet en lösning på detta?

(Jag provade att ta bilderna manuellt och importera i premiere, men detta är tidskrävande och blir dåligt, så jag skulle helst vilja hitta en annan metod.)

Alla tips mottages med stor tacksamhet!

Tips!

iStopMotion i all ära men varför inte bara använda EOS Utilitys som medföljer kameran? Jag gjorde en timelapse med det igår, fungerade klockrent. Kan du styra hela kameran från datorn, iso, slutare, fokus mm. Du har även inzoomning för enklare fokus..

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...