Gå till innehåll

Producent


LuffifilmsCrew

Recommended Posts

Jag funderar på att utbilda mig vid högskolan Väst till producent, det är en treårig utbildning.

Jag vet inte så mycket om det hela, kan någon vara snäll och berätta lite som är mer insatt i hur roligt arbetet är med mera. Ju mer ni berättar desto mer hjälper ni mig!

Är för övrigt en ambitiös kille som älskar att göra film, har nog även bra ledaregenskaper med mera. Vill i framtiden försöka ha ett seriöst arbete och det känns som producent är mer brett än exempelvis en frilansande regissör, dock kan jag ha fel ;)

Tack på förhand för hjälpen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Jag har läst den utbildningen och det är en bra utbildning om man vet vad man vill, och om man tar egna initiativ. Man har mycket fritid som man bör utnyttja till egna projekt osv. Precis som yrket är utbildningen baserad på egna initiativ och ingen säger till en att man ska göra projekten.

 

Annas är ju utbildningen en ekonomiutbildning och ingen filmutbildning så det är inget praktiskt filmarbete på schemat utan bara teori. Däremot finns det ganska gott om utrustning och redigeringsstationer m.m som man får använda fritt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...