BiloBijelo Postad 19 februari 2010 Postad 19 februari 2010 Om man vill använda sig av ljusmätare, men har väldigt låg budget (student) Fungerar de eldre ljusmätarna bra ? som tex http://www.tradera.com/auction/showMegaImage.aspx?imageID=97276488&seq=1 eller finns det komplikationer ? måste det var en ny digital ? MvH BiloBijelo 0 Citera
Dario Postad 19 februari 2010 Postad 19 februari 2010 De kan fungera alldeles utmärkt. Har själv gjort flera filmer med en liknande gammal mätare. Kolla att den har ASA-tal och slutartid som någorlunda matchar det du tänker köra. Jämför sedan med en mätare du vet fungerar, tex en systemkamera. 0 Citera
BiloBijelo Postad 19 februari 2010 Författare Postad 19 februari 2010 De kan fungera alldeles utmärkt. Har själv gjort flera filmer med en liknande gammal mätare. Kolla att den har ASA-tal och slutartid som någorlunda matchar det du tänker köra. Jämför sedan med en mätare du vet fungerar, tex en systemkamera. Det är j*vligt sant. Jag har några vänner med system kamera. Jag kan ju då ta min gammla äldre ljusmätare och kolla så den stämmer överens med en nyare systemkamera. Tack ! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.