Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är lite less på mina myggor.....blir så mycket skrapljud hela tiden. På TV nu för tiden är det ju väldigt vanligt med ett headset istället eller vad det kallas, ni vet en hudfärgad lite arm fram längs kinden där micen sitter.

Någon som har erfarenhet av sådana kontra mygga? Skrapar det mindre/bättre ljud? Tipps på vart man kan köpa det och finns det modeller som inte kräver phantommatning (har en sennheisersändare som saknar matning).

Ha det gott alla!

Postad

Kan inte modellen men vad jag minns så körde vi med på teatern en liten mygga vid kinden, tejpad och fungerade perfekt.

Till den kunde man köpa en "headset" fast det var bara en ståltråd runt huvuden och öglor att ha runt öronen.

De kopplade vi som vanligt till trådlösa sennheisersändare.

Det var inte så billiga men om du vill veta så kanske jag kan ta reda på modellen.

Postad

hmm skumt, hade för mig han sa att de var mkh2 men hittar ingen info om den.

Den närmaste är en asiasisk sida??

får fråga honom imorgon

Postad

ehh två AA räcker ju inte för det är ju bara två 1,5V batterier

De vi körde med var 9v batteri i våra sändare

Fast rätta mig om jag har fel

Postad

Vet inte säkert, men misstänker det måste till någon form av phantom. Normalt sett så ska ju vanliga mick-anslutningar utan matning vara helt spänningslösa, men sånna sändare kanske funkar annorlunda? Mitt enda råd är att ringa till leverantören & säga vad du har för modell sändare, så lär du kunna få hjälp. En mygga kan inte dra många milli-ampere så vad batterierna har från början spelar mindre roll, frågan är om den kan mata nåt alls.

Själv jobbar jag aldrig med myggor om jag inte måste, så har väldigt dålig koll på dom :-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...