Gå till innehåll

FCP 1080p25 till DVD?


j3n5

Recommended Posts

Det låter mysko att det tar så lång tid. Gjorde en test på min MacBook av lite äldre modell. Då ordnar Compressor det på 2.5 ggr, dvs i ditt fall ska det ta 25 min, något är fel på din dator tror jag.

Blev nyfiken och testade även 1-pass, snabb. Då klarar min MB av det i realtid ganska precis.

Länk till kommentar
Share on other sites

MBPn är en C2D 2,33Ghz/3Gb. Material på en LaCie via FW800. Ca: tre videolager samt två tre lager ljud. Hittar inget fel på datorn via Apple Hardware test..? Materialet är ProRes 1080/25p från Pana HMC151 samt líte after effects och Livetype.

Länk till kommentar
Share on other sites

MBPn är en C2D 2,33Ghz/3Gb. Material på en LaCie via FW800. Ca: tre videolager samt två tre lager ljud. Hittar inget fel på datorn via Apple Hardware test..? Materialet är ProRes 1080/25p från Pana HMC151 samt líte after effects och Livetype.

 

Är din tid medräknad rendering av filmen innan du startar Compressor?

Vill du kan jag testa med ditt material (eller något test du skapar ifall du inte vill lämna ut din film) för att du ska få reda på om din dator ha strul eller inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela videon var renderad, men jag vet inte hur det funkar mellan FCP och Compressor? När man exporterar till Compressor så kommer det upp ett fönster i FCP där man ser processen i antal bildrutor. Denna gick först till ca: 15000 och startade sedan om från noll och gick till ca: 15000 igen..?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela videon var renderad, men jag vet inte hur det funkar mellan FCP och Compressor? När man exporterar till Compressor så kommer det upp ett fönster i FCP där man ser processen i antal bildrutor. Denna gick först till ca: 15000 och startade sedan om från noll och gick till ca: 15000 igen..?

 

Det borde väl ändå ha att göra med 2-pass!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...