Gå till innehåll

Ryckig bild...


Hagwall

Recommended Posts

Är det någon som har något förslag på vad jag bör uppdatera i min dator för att göra den idealisk för videoredigering...

 

För tillfället så rycker bilden lite då och då när jag skall exportera till en DV-kamera. Jag har alla mina råklipp samt projektfiler på en extern hårddisk, när jag importerar och valt att klippen skall hamna direkt på den så händer det ofta att den tappar frames...

Hårddisken (och DV-kameran såklart) är anslutna till vardera av mina två firewire ut/ingångar.

 

Hur ska jag uppgradera min dator för att få det att funka utan några problem?

Kanske en ny processor?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle ju kanske skrivit vad jag har för dator...

Det är först och främst en PC...

 

AMD 1,4 GHz

512 MB DDR-RAM

80 GB IDE HD (7200 rpm)

64 MB nVidia GeForce2MX+TV-out

Creative Labs SB live 1034

 

Maxtor OneTuch 250GB (firewireanslutning)

 

Den externa hårddisken är omkring 5 månader gammal och datorn är ca 3 år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Nu är ju inte jag någon expert på området men upplever själv att redigeringen går segt ibland. Framförallt vid rendering.

Då sitter jag på:

P4 3,0 GHz

1024 MB DDR SDRAM

256 Grafik FX5700

160 GB hårdisk

 

Framförallt tror jag man bör ha minimum 1024 RAM. Ska du uppgradera nåt mer så är det nästan lika bra att köpa ny dator. Efter 3 år tycker jag nog att datorn är dags att byta ut eftersom tekniken hela tiden går framåt. Iofs kanske processorerna är billiga idag och du kan få en 2,8 GHz till bra pris? Du får nog prata med dom i dataaffären vad de tror.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...