nanou Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Hej, vill göra bästa möjliga dvd-kopia av min trailer som jag klippt i final cut pro 6.0. använder en mac book pro. om någon kunde hjälpa mig med utförlig beskrivning hur jag går tillväga vore jag väldans glad! anna 0 Citera
jakethesnake Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Skulle rekommendera att använda dvd studio pro, så om du inte har det, så skaffa det. Det är lämpligast att avvända med fc. (Du måste hur som helst ha ett extern program, för fc bränner inte dvd vad jag vet) Då exporterar du bara skiten i fc som quicktime movie med "current audio and video settings." Så förlorar du ingen kvalitet i det ledet, sen importerar du bara filmen i dvdstudio, gör menyer, väljer bitrate och klickar på burn. Hör av dig om du vill ha mer info om dvd studio biten. 0 Citera
StenR Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Det ska finnas workarounds för att slippa de läskiga fördefinierade menyerna i iDVD men jag har inte lyckats... Annars kolla in Burn: http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.