Neaten Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Mitt 1080/25p-projekt har en PAR på 1,33 (P2), vilket ställer till problem när jag ska ta ut det som en PAL DVD Widescreen i Adobe Media Encoder. DVDn är breddare vilket gör att jag får svarta kanter på sidorna, hur löser man detta? Jag har trixat med olika upplösningar och dylikt, men när jag tar in filmen i Encore är jag ändå låst till 720x576, så de svarta kanterna finns då kvar. Ett alternativ kanske kan vara att exportera till MPEG2 och ta in i ett SD Widescreen och zooma in det där? Fast då måste jag croppa höjden... Något smidigare sätt måste väl finnas? 0 Citera
Neaten Postad 23 mars 2010 Författare Postad 23 mars 2010 Upp på tråden! Jag har fortfarande inte hittat någon lösning på problemet... 0 Citera
Max_H Postad 23 mars 2010 Postad 23 mars 2010 Det är (tyvärr) så att dom inte matchar varandras PARs så du MÅSTE croppa höjden om du inte vill ha svarta kanter på sidorna (det svarta syns normalt inte på en teve men kan givetvis synas på en dator). //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.