pekivan Posted December 6, 2004 Posted December 6, 2004 Är det någon som läst Robert Karjels Gå över gränsen. Tror nog att det skulle bli en bra film. Handlning: Sverige har, av USA, fått låna jaktroboten AMRAAM för testverksamhet. Men roboten blir stulen från flygvapnets förfökscentral och man misstänker ryssarna. Roboten befinner sig på Kolahalvön. Att förhandla med ryssarna är otänkbart eftersom USA då borde få kännedom om det. Så man bestämmer sig för att skicka en svensk kommandostyrka bestående av fyra personer för att om möjligt återbörda roboten till Sverige. Men det man inte vet är att det finns en läcka i Försvarsmakten. En riktigt skön spion/thriller i min mening. 0 Quote
Karras Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 hamilton all over again i min mening... varför ska man alltid klandra ryssarna för allt???? Jag kallar efter fler filmer där USA är boven, som det är i de flesta fall 0 Quote
Fredrik Blom Posted December 7, 2004 Posted December 7, 2004 Nej, nej, nej, det är alltid ryssarna som är bovar - det vet alla som gjort lumpen :) /Rico 0 Quote
pekivan Posted December 8, 2004 Author Posted December 8, 2004 Precis...det gamla tänket med ett invationsförsvar där man fruktar att Ivan med bananmagasin ligger i varje buske. Vad tror ni om att filmatisera händelsen när U137 går på grund utanför marinbasen i Karlskrona?? Det var ju bara "en knapptryckning" från krig! 0 Quote
Recommended Posts