Jump to content

Recommended Posts

Posted

Är det någon som läst Robert Karjels Gå över gränsen. Tror nog att det skulle bli en bra film.

Handlning:

Sverige har, av USA, fått låna jaktroboten AMRAAM för testverksamhet. Men roboten blir stulen från flygvapnets förfökscentral och man misstänker ryssarna. Roboten befinner sig på Kolahalvön. Att förhandla med ryssarna är otänkbart eftersom USA då borde få kännedom om det. Så man bestämmer sig för att skicka en svensk kommandostyrka bestående av fyra personer för att om möjligt återbörda roboten till Sverige. Men det man inte vet är att det finns en läcka i Försvarsmakten.

En riktigt skön spion/thriller i min mening.

Posted

hamilton all over again i min mening...

varför ska man alltid klandra ryssarna för allt???? Jag kallar efter fler filmer där USA är boven, som det är i de flesta fall

Posted

Precis...det gamla tänket med ett invationsförsvar där man fruktar att Ivan med bananmagasin ligger i varje buske.

Vad tror ni om att filmatisera händelsen när U137 går på grund utanför marinbasen i Karlskrona?? Det var ju bara "en knapptryckning" från krig!