jepser Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 Hej! Har nyss köpt Call of Duty Modern Warfare 2, men kan inte spela det på grund av mitt slöa grafikkort. Ska också köpa Battlefield Bad Company 2 till pc när det släpps, och de rekommenderar "Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)". Kortet jag funderar på att köpa är detta. Jag undrar om det är bättre än det rekommenderade kortet så att jag vet att jag kan göra med de allra bästa inställningarna för perfekt grafik. Tacksam för hjälp! 0 Quote
High1ander Posted January 31, 2010 Posted January 31, 2010 Hej! Har nyss köpt Call of Duty Modern Warfare 2, men kan inte spela det på grund av mitt slöa grafikkort. Ska också köpa Battlefield Bad Company 2 till pc när det släpps, och de rekommenderar "Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)". Kortet jag funderar på att köpa är detta. Jag undrar om det är bättre än det rekommenderade kortet så att jag vet att jag kan göra med de allra bästa inställningarna för perfekt grafik. Tacksam för hjälp! http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3658&p=14 http://www.tomshardware.co.uk/charts/gaming-graphics-cards-charts-2009-high-quality-update-3/benchmarks,70.html För att sumera läget på ett ungefär: ATI 5770 är det nyaste kortet men det presterar sämre än t.ex. ATI 5870 som kostar lite mindre, men ATI 5770 drar mindre ström, 450 watt mot 500 watt.. Vet du att ditt nätagg klarar av att driva grafikkorten?. Nvidia 260 är i samma prissklass och kvalite som 5870 också. Men tänk på att det är olika tillverkarare som därmed har olika modeller för varje 260, 5770, 5870, etc... så två st olika "5770" kan ha skillnader på kanske 5-10% beroende på märke. Sen, alla ovan nämda kort kommer klara av att köra spelet, men du kommer nog inte kunna ha "alla effekter och bling bling på" utan du kommer nog kunna ha 6-7 av 10 i kvalite med bra FPS. Vill man ha mer då måste man oftast köpa det dyraste eller/och köra dubbla grafikkort. 0 Quote
Recommended Posts