thidan Postad 29 januari 2010 Postad 29 januari 2010 Filmar i HD (1080p). Försöker redigera i Windows Movie Maker men det funkar inte. Bilden blir liksom liten. Blir tomt till höger om själva bilden. När jag sparar filmen på datorn och kollar i media player blir det där tomma området bredvid själva filmen en grön ruta. När jag filmar i mindre format fyller dock filmerna upp hela området som sig bör. Det funkar i vanlig HD 720p, WVGA och alla de andra, men inte full HD. Jag kan inte särskilt mycket om filformaten eller redigeringsprogram, om filmerna ska konverteras innan de redigeras osv. Det jag vill kunna göra i redigering är att klippa och klistra, lägga till musik och text samt några vanliga effekter som tona in/ut. Så movie maker har känts tillräckligt, förutom att just detta inte funkar. Kamera: Toshiba Camileo H20 Operativsystem: Windows Vista Fick nåt program med som heter Media Impression, om det kan vara nåt. Tankar in filmerna genom att bara öppna mappen och kopiera över till en ny mapp på hårddisken. Vad kan det vara för jäkla fel? 0 Citera
DDeridex Postad 30 januari 2010 Postad 30 januari 2010 Moviemaker kan inte hantera HD-material särskilt bra. Fick du med någon programvara när du köpte kameran kan du använda det för att tanka in filmen och spara den som AVI. Efter det kan du redigera filmen i så gott som alla redigeringsprogram. 0 Citera
Simon.ZTM Postad 30 januari 2010 Postad 30 januari 2010 om du filmar i HD-kvalitet kanske det är dags att satsa på ett bättre redigeringsprogram? 0 Citera
ronnylov Postad 2 februari 2010 Postad 2 februari 2010 Finns ett tips i en annan tråd hur man kan förlustfritt byta format till avi om man vill redigera i Movie Maker. Vet inte om det hjälper men kan ju vara värt ett försök. http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=27127 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.